בגלריית "עדי" במרכז קהילתי שז"ר יבניאלי 30 גבעתיים.
בהשתתפות: אור עזרן, אלה נאורי, בני ריבק, גפן שטרן, דבורה בוצ'מן, דוד בן חיים, חיה גולד, מאור רוזנברג ומאיה אילה ויסברג.
אוצרת דבורה בוצ'מן
התערוכה הקבוצתית "תלוי איך מסתכלים על זה" מנסה לשאול שאלות לגבי ההיבט והמבט. קירות הגלריה מפגישים מכלול יצירות אמנות שבוצעו על ידי יוצרים צעירים וזולתם שפועלים עשרות שנים בתחום. אמנים אלה נתבקשו לשלוח באפן ספונטני ומידי דימויי יצירות שבוצעו בעת האחרונה.
מאמר זה בוחן את ההיבט המייחד את עבודות האמנות בתערוכה ומבקש לבדוק אם במכלול תוצרים זה שנוצרו לאחרונה בישראל תיווצר משמעות לכידה או אחרת.
גפן שטרן - מנגנון צילום מעובד 53X45 |
יצירותיה של גפן שטרן בתערוכה הינן: "מאוזן" צילום מעובד, "ללא
כותרת", צילום מעובד "פטריית אם" הדפס שעווה קשה, "ללא
כותרת" סריקה ועיבוד דיגיטלי. היא בוחנת גופים
שונים כמעבדה בעלת ריבוי מוקדים. בתהליכי היצירה בא לידי ביטוי השימוש בטכניקות
מעולם המדע. הן מאפשרות התבוננות ממושכת מנקודות מבט מרובות. כך נצפים דפוסים
חוזרים ומעגליים של צורות חיים הצרובים בזיכרון תודעה אישית וחברתית כמושאים
ודימויי כלאיים. הם נעים על התפר שבין הדמיון והמציאות. בצילום מעובד "מנגנון"
חלבוני ביצה מצולמים צפים בווידאו ועוברים עיבוד לכתמים דוממים ולמריצה שמכפילה את
זרועותיה וגלגליה. "עבודות אלה הן הרכב פתוח של חקירות ותוצרים, בהן אני
מציגה מנגנוני רבייה והישרדות אשר לקוחים מעולם הטבע."
חיה גולד 90X60 |
הצלמת חיה גולד מצהירה כי בזכות הצילום היא רואה יותר טוב יותר את כל הפרטים הקטנים של החיים שלרוב נעלמים ונשכחים מאתנו. כך היא נחשפת למראות חדשים ומרגשים. בתערוכה זו היא תוחמת פיסת נוף ארץ ישראלי משמורת החולה המצולמת כ"natural landscape".
ויסברג מאיה אילה "יחסית מאוזנת" - עפרונות אקוורל 50X30
|
ויסברג מאיה אילה מגבעתיים מתבוננת על יקום המורכב מחלקיקים זעירים שיוצרים את השלם ולכל חלקיק בו יש גם קיום עצמאי. היא מציירת בעפרונות אקוורל על נייר ויצירותיה הינן אינטואיטיביות. ויסברג חשה באמצעות פעילות זו את המציאות. "קשר בלי קשר" ו"יחסית מאוזנת" הן עבודות משנת 2017. הן מנגישות למתבונן את המציאות אותה רואה וחשה האמנית. "היד שלי זזה מעצמה, היצורים הקטנים כמו בוראים את עצמם, ויחד עם זאת הם קשובים לתחושותיי ומבטאים אותן".
יצירותיה של אלה נאורי: "האישה בשחור" ו"פרפרים בראש" מצטיינות במבט אינטרוספקטיבי ובבחינה עצמית המהדהדת את עולמה הפנימי, מחשבותיה, רגשותיה וזיכרונותיה אל הקנבס. כך היא מייצרת באמצעות מכחוליה סצנות שונות באקספרסיביות. "אני חושב - משמע אני קיים" - גרס רנה דקארט כנקודת מוצא בסיסית להתבוננות על העולם.
אלה נאורי: "האישה בשחור" 63X40 |
מאור רוזנברג - נגן הג׳אז אוסקר פיטרסון 33X24 |
מאור רוזנברג מתרגל קליגרפיה וציור יפני בשבע השנים האחרונות
בשיטת חיקוי הכתיב והציור המסורתיים בהנחיית מאסטר קזואו אישיאי. רק לאחר השלמת
התהליך מותר לשבור את חוקי המסורת. בציורים: "חתול", "חתול ישן",
"עץ" משתמש רוזנברג בשפה ובטכניקה המסורתית ליצירת דימויים חדשים הרלוונטיים
עבורו. בציור של נגן הג׳אז "אוסקר
פיטרסון" מותח האמן את הקליגרפיה לכיוון הג׳אז והמערב.
"את הציור "עץ" ציירתי ברגע של השראה, עבדתי עם מוטיבים קלאסיים של ציורי נוף יפניים והם התחברו יחד אינטואיטיבית באופן מפתיע ואישי. קיבלתי הרבה תגובות מאנשים שהתרגשו מהציור, בדיעבד שמתי לב שהציור מאחד איכויות הנתפסות כמנוגדות כגון יציבות מול ארעיות, ובדידות קיומית מול רצון לקשר.
את הציור "אוסקר פיטרסון" ציירתי בעקבות שיחה עם חבר פסנתרן, שהתעניין בתהליך הציור היפני ושאל אם אני יכול לצייר את הפסנתרן האהוב עליו. בהתחלה זה נשמע לי בלתי אפשרי, אבל נענתי לאתגר. לאחר כמה שבועות של נסיונות, הרגשתי שמצאתי דרך לחבר בין העולמות. אם מסתכלים מקרוב על הפנים, זה נראה כמו סימניה יפנית מופשטת מפני שתנועות המכחול הבסיסיות הן מהמסורת היפנית".
"את הציור "עץ" ציירתי ברגע של השראה, עבדתי עם מוטיבים קלאסיים של ציורי נוף יפניים והם התחברו יחד אינטואיטיבית באופן מפתיע ואישי. קיבלתי הרבה תגובות מאנשים שהתרגשו מהציור, בדיעבד שמתי לב שהציור מאחד איכויות הנתפסות כמנוגדות כגון יציבות מול ארעיות, ובדידות קיומית מול רצון לקשר.
את הציור "אוסקר פיטרסון" ציירתי בעקבות שיחה עם חבר פסנתרן, שהתעניין בתהליך הציור היפני ושאל אם אני יכול לצייר את הפסנתרן האהוב עליו. בהתחלה זה נשמע לי בלתי אפשרי, אבל נענתי לאתגר. לאחר כמה שבועות של נסיונות, הרגשתי שמצאתי דרך לחבר בין העולמות. אם מסתכלים מקרוב על הפנים, זה נראה כמו סימניה יפנית מופשטת מפני שתנועות המכחול הבסיסיות הן מהמסורת היפנית".
אור עזרן הדפס סקייטבורד - 41.7X29.5 |
בני ריבק - דוכיפת 50X40 |
דוד בן חיים - מפגש חברים 50X70 |
דוד בן חיים הוא אמן שבאמתחתו ניתן למצוא גם כתיבת שירה ופיסול. הוא מבדל את יצירותיו באמצעות כותרים בעלי משמעות נרטיבית שמאפשרים מתן פרשנות אילוסטרטיבית לציורים. כאמן עירוני הציורים "דוכיפתים - שרשרת מזון", "תרנגולים - מי הגבר פה" ו"חמור וכבשה – מפגש חברים" הם בהחלט ציורים שיש בהם הומור ומעלים חיוך למרות הביקורת המוטמעת בהם. דמות "הרועה" הזעירה מגיחה מפינת ציור מדברי צהבהב ומטה בידו, אך העדר נעדר.
דבורה בוצ'מן - ללא כותרת 54X72 |
הציור "ללא כותרת" של דבורה בוצ'מן מדגימה ציפור שעוברת שינוי והופכת לישות דקורטיבית איקונית בתהליך שיגאל אותה מצבעיה הדהויים הטבעיים. אינני סתם ציפור. התבוננו בי והתפעלו!
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-22:00
תחילת התערוכה 26.03.2018
סיום התערוכה 3.05.2018
סיום התערוכה 3.05.2018
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה