יום שני, 14 במרץ 2011

'נשים ועוד נשים! ' - פסטיבל ציור ופיסול בגבעתיים


גבעתיים חוגגת בפסטיבל תערוכות ואירועים לציון יום האישה הבינלאומי 2011 -  בחסות מר ראובן בן-שחר ראש העיר גבעתיים



אוצרת :דבורה בוצ'מן

מתוך דברים לקטלוג יום האישה 2011: 



ג'וליה קריסטבה הנמנית עם הוגי הדעות הדגולים בני זמננו, דנה ב"אחרות" וב"בזות" האישה אשר מציבים אותה בתחתית החברה. אנחנו הנשים קלטנו והטמענו ועתה אנו פועלות לאינטנסיפיקציה של מעמד האישה, ההכרה בה קידומה וניראות הישגיה.

אמני איגוד הציירים והפסלים של גבעתיים ורמת גן מגדירים את האישה המיוחדת כל כך, ומציינים את "יום האישה הבינלאומי" בחודש מרץ בפסטיבל של תערוכות ואירועים בגבעתיים והסביבה בקניון עזריאלי בגבעתיים, תיאטרון גבעתיים, ספריית בית אלון, בית ראשונים ועוד...

בישראל מציינים את "יום האישה הבינלאומי" בדיונים שונים, בעצרות ובהפגנות המתמקדות במצב האישה במדינת ישראל. בין הנושאים השונים העולים לדיון הציבורי  ניתן לציין את הקריאה להשוואת השכר במשק  והמאבק באלימות במשפחה.

מספר תאריכים  בדרכה של האישה להשוואת מעמדה בחברה בארץ ובעולם הינם:

ניו-יורק 1857  8 במרץ - יום בו פתחו הנשים בשביתה על תנאי העסקתן במתפרות ובבתי המלאכה לטקסטיל.

1977 דצמבר - הוחלט באו"ם להקדיש יום בשנה לציון זכויות האישה ולשלום העולמי.  כך נבחר לציין שהכרה בקידום השלום והחברה כרוכים בשוויון של נשים ובהשתתפותן ותרומתן לשלום ולביטחון העולמיים.
בישראל 1926 אושרה בחוקה זכות הבחירה לנשים. כך עמד היישוב היהודי בראשית שנות ה-20 בשורה אחת עם הדמוקרטיות הראשונות במערב. 

עם קום המדינה נחקקו חוקים להבטחת השוויון ואחת מאבני היסוד של מגילת העצמאות הינו שוויון ללא הבדל מין.

אולם,  דו"ח שחובר בשנת 1972 חשף את ממדי אי השוויון של הנשים, המצוקה והאפליה בישראל. בנקודה זו בשנות ה-70 החלה התפנית במעמד האישה בניפוץ מיתוס השוויון והמודעות לאי שוויון הנשים ואתחול  המסע לשינוי ושיפור המצב.

האמנית הרב תחומית שרה חגי ועבודותיה 

 יום האישה מרץ 2011 בקניון עזריאל גבעתים - קומת הכניסה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה