יום חמישי, 8 בנובמבר 2012

'סריקת לב ארכיטקטונית' - תערוכת ציורים - מיכל פוני אדלר


 גלריה 5  - קניון עזריאלי גבעתיים


פתיחה: 7.11.2012  - נעילה:  9.01.2013.

פוני, אדריכלית וציירת, הציגה תערוכות רבות בכל חלקי הארץ. היא נולדה בנהריה, נשואה ואם ל- 3 בנות וגרה ברמת גן.

בוגרת לימודי אדריכלות בטכניון. היא החלה לצייר בגיל צעיר, למדה אצל מורים רבים  וכן בקורס לרישום באוניברסיטת חיפה. בשנים האחרונות ציירה  פוני בסדנה אצל הציירת שלי חלאווי ועתה היא יוצרת באפן עצמאי.

האמנית מתארת את תהליך הציור במילים פשוטות וחודרות ללב: "הציור רוחש וגועש בי כים בסערה פנימית. הוא פורץ החוצה אל הבד הלבן ומציף אותו בכתמים וצורות בעזרת מכחולים ואצבעות הידיים" 


מיכל פוני אדלר

על מקורות ההשראה לעבודתה היא  מספרת: הציור מתחיל בחוף הים של נהריה-נוף ילדותי  כחול-ירוק אינסופי, לעיתים הים סוער ולעיתים הוא נרגע, מלווה בשמיים כתומים וורודים, סגולים וכחולים של שקיעת השמש. הציור ממשיך ונטען בגווני ירוק אחר-מנופים רחוקים הטבועים בזיכרונותיהם של הורי, כפי שסופרו לי במשך השנים".

במשך השנים נוספו נופי הארץ המגוונים, צבעים, צורות ותחושות ממקומות אחרים. נופים אלו נארגים לעולם אישי כשהם משולבים ברגשות ומחשבות , שמחה ועצב, אהבה ודאגה, קשיים ותקוות ובעיקר המון אופטימיות.

סגנון העבודות הינו אקספרסיבי ומופשט. הסדרה מקיימת משחק עדין בין קו וצורה בשימושי טקסטורות וצבעוניות מגוונת. רוך ועדינות ניצבים מול צבעוניות רוויה ומהודקת משהוא.

חלוקת השטח האפקטיבית וצבעוניותם של הקנבסים הינם פרי עבודתה האינטואיטיבית מחד אך עולם הארכיטקטורה בו מתפקדת האמנית מוצא אף הוא בטויי בנופים שהינם תערובת של מבט ממעוף הציפור ותקריב.

* חברה באיגוד הציירים והפסלים גבעתיים - רמת-גן.

אוצרת: דבורה בוצ'מן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה