יום ראשון, 27 בינואר 2013

'משפחה לא בוחרים' - תערוכת ציור ופיסול קבוצתית - לקראת יום המשפחה

 בקניון עזריאלי בגבעתיים, 

האמנים המציגים הינם אמנים חברי איגוד הציירים והפסלים של גבעתיים ורמת-גן : אזאצ'י סמדר, ארגלזי רונן,  בן פורת בק גילה,  גוטמן שרי אלה,    גולדפרב אסתר,  גל-פאר מירה,  הרפז עדי,  גנות קובי,  לובנוב נירה,  נוי ויקי,  פרידמן יוסף,  רוזנטל חיה,  רוס שולה,  רוסינסקי רבקה,   שטיין שושנה,  שרון אורה.

משפחה לא בוחרים לטוב או לרע. הצצה אל משפחה אחרת מזו שלנו עוזרת לנו כפרטים להבין יותר על מבנה המשפחה הגרעינית והשפעותיה, ומה אנו היינו רוצים לשנות במשפחה שלנו. הקהל הצוחק ברקע סדרת הטלוויזיה הקומית "משפחה לא בוחרים", הגרסה העברית לסאטירה החברתית: "כולם אוהבים את ריימונד" מייצג את תגובת הקהל הישראלי למצבים ספוראדיים של שמונה דמויות סטריאוטיפיות, בני משפחת בר-און.

  אסתר גולדפרב - משפחה

אמנים מציירים ומפסלים לקראת יום המשפחה סיטואציות שונות של היחידה בסיסית בחברה. בגרעינה מצויים שני מבוגרים או יותר, שחיים תחת קורת גג אחת ביחד. הם משתפים פעולה בטיפול, חינוך וגידול ילדיהם הביולוגיים או המאומצים.

האמנים מטפלים במערכת יחסים ייחודית זו בין אנשים הקשורים זה לזה באופנים עמוקים ועזים שהינם מקור לאהבה, לנחמה ולתמיכה. אך גם לכאבים, תסכולים, אכזבות וכעסים.

הרפז מסמנת נקודות קריטיות כחופה והריון.


גנות משחזר סצנה מתחילת התהוותה של התרבות ששרדה במבנה שבטי-משפחתי ברחבי היבשת האפריקאית.

לובנוב עוסקת בהומור בגלובליות ובשינוי התרבותי, ומצלמת במכחוליה משפחה שכזו.

פרידמן מסביר בסגנון קוביסטי את שבירת התא המשפחתי הטיפוסי.

גולדפרב מציירת רגשות עזים.

אצל שטיין יש חיפוש בתחום המסתורין.

האקוורלים של רוסינסקי מתייחסים לעופות המוזרים במשפחה, וכל דמות עוטה מראה ציפורי גרוטסקי. המשפחה הפטריארכאלית ללא נראות אישה.

יחס של אמון אהבה, חברות והתבוננות בצעיר דרך המבט הבוגר באקוורלים העדינים של רוזנטל.

 נוי מחליפה משקפיים כאלגוריה להישרדות במארג המשפחתי, 

בן פורת בק מקדשת את דמיות המשפחה בפסליה.

יצירות האמנות בתערוכה זו מצטיינות בפלורליזם סגנוני, צבעוני וקומפוזיציוני אשר מאפשרים תובנות בריבוד הסבוך של המבנה המולקולארי וקשריו ב"משפחה".

אוצרת דבורה בוצ'מן.                    
                

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה