יום חמישי, 11 באפריל 2013

'אקספרונט בצבע' - מרי טודר דאיו - תערוכת ציורים

בגלריית הספריה המרכזית ברמת-גן.   

מרי טודר דאיו, עלתה ארצה בשנת 1974 מוילנה. היא  בוגרת האקדמיה והמדרשה למוסיקה, וכן השתתפה בסדנאות בסטודיו של הציירת אירה רייכוונגר בשנות ה90

שם תערוכתה הרביעית של האמנית: 'אקספרונט בצבע',  מעיד על אופייה. הוא נובע מהקטע האלתורי בעולם המוסיקה.  התצורות המבוצעות בעבודותיה אכן חוזרות על עצמן במבנה המזכיר קוד מוסיקאלי שבאמצעותו מופעלים ניסיונות ואלתורים. באפן זה מקביל ל'קדנצה' בסוף האריה האופראית במאה ה18. שם  אלתר האמן והשמיע את יכולתו הוירטואוזית. כך גם נהוג בג'אז ובמוזיקה עכשוית. 

האבסטרקט המובנה בעבודותיה בתחום הפלסטי הינו ביטוי קומפוזיציוני של אובייקטים של צורה המחפשים את דרכם אל המימד הקולי בו היא מתמצאת ואליו היא משתוקקת. 

יכולותיה להבעה רבגונית בצבע ובחומר משולבות בהרמוניות אקספרונטלית. זרימה צבעונית זו המבוצעת בפלטה מינימליסטית בצבעוניות מהודקת המבוצעת בעת האזנה למלודיות מוסיקליות קצביות.

עבודות האמנות של דאין טודר המנגנת בצורות ובצבע נבחנו מול וולפגנג אמדאוס מוצרט שחיפש את התווים האוהבים זה את זה.

היא פורטת ומכה בקלידי הצבע ויוצרת שכבות מרננות של עוצמה צבעונית רגשית. כך מסדירה את אין סוף היש, בתצורות מאורגנות המצטיינות בניקיון מסוג זה שמכיר את התוהו ומתעלה אל מעבר הדתי אל הטרנסנדנטלי קבליסטי והמטפיזי המצוי בדממה המוחלטת השרויה ברעשי אין הקץ. 
  
האמנית חברה באיגוד הציירים והפסלים גבעתיים רמת גן.

דאיו טודר מרי 





אוצרת : דבורה בוצ'מן 

נעילה  30/5/2013  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה