יום חמישי, 7 במרץ 2013

'מעגלים' - נופי לילה, מורן נחשוני / סקירת תערוכה

תערוכת צילום של  נופים ארץ ישראליים במצפה הכוכבים בגבעתיים. 
בסדרת נופים המצולמים בשעות הלילה, חוזר נחשוני מורן לימים בהם החלה דרכו בעולם האסטרונומיה והצילום. הם היוו חלק מעבודתו כמדריך נוער במצפה הכוכבים בגבעתיים. תערוכה זו הינה גם אלגוריה להשלמת מעגל  חיים אישי באמצעות מצלמת ה-CCD המותקנת על גבי הטלסקופ הראשי במצפה הכוכבים.

מורן נחשוני

האובייקטים שנבחרו לאכלוס הפריים בנופי הלילה חשוכים המוארים חלקית על ידי "זיהום אור", אור הנובע  מתאורת הסביבה: תאורת רחוב, כביש או מפעלים באזור. השמים מצטיינים בגוניהם הפלורוסנטיים ומהווים מצע לרישום של שרטוטי אור חדים ובהירים. הם מתאפשרים מאור הנפלט בתנועת ערפיליות וגלקסיות רחוקות, כוכבים, לוויינים, מטאורים ואף אורות של מטוסים.

התמונות בתערוכה צולמו על גבי פריים אחד של פילם שקופיות, בעת בחשיפתו של פילם אחד לאורך זמן בחשכה. הם נסרקו והודפסו על נייר צילום. זמן החשיפה הממוצע של כל תמונה הינו כשעתיים עד שלוש, במהלכן האור הפוגע בשקופית. משאיר את חותמו הכימי, ללא התערבות דיגיטלית.

הקווים המעגליים והמקושתים הזרועים בשמים הינם אקראיים. הם נוצרים בשל סיבוב כדור הארץ סביב צירו. הם הפכו לטכניקה ולכלי שרטוטי נשלט וממושטר של מכחולי אור קצביים.
מורן נחשוני 

בקומפוזיציות מאופקות בעלות נטייה לפשטות ולמרכוז, מקפיא נחשוני אין סוף של התרחשויות ומחברן לנקודה אחת בזמן. העבודות השונות מוצבות זו לצד זו ומתחברות בקצב פנימי לסדרה מקודדת של מאין דפי תווים מוסיקליים של מסר מוצפן. זה הנובע ממיקומם של גרמי השמיים והיה ידוע מקדמת דנן לחרטומים. זה ששימש יורדי ים להתמצאות בחשכה ומשפיע על היוצרים הליליים לסוגיהם. 

נחשוני נולד ומתגורר בתל האביב. הוא ומצלם זה עשר שנים במצלמות סטילס, ובמדיה דיגיטלית במסעות צילום בארץ ובעולם. עבודתו מהווה אמירה אישית בהתייחסות ליופי, אסתטיקה ולדמיון. צילומיו פורסמו במספר מגזינים.
שעות הביקור מרץ, בימי חמישי מ-19:30, והחל מאפריל – בימי שלישי וחמישי מ-19:30. בגן העלייה השנייה, בפינת הרחובות המרי וגולומב. עד 7.06.2013

 אתר הצילומים של נחשוני מורן: http://www.artphotomn.com/

2 תגובות:

  1. ראיתי התערוכה הצילומים מעבר לקטע האמנותי הצילומים ממש מעניינים.

    השבמחק