יום שבת, 16 במרץ 2013

"האמנות היא הבעת הרוח באמצעות החומר" - תערוכת ציור ופיסול - מלכה אופנהיים



   במוזיאון יד לבנים ברמת-גן

מלכה אופנהיים  מציגה תערוכה שניה של מגוון עבודותיה. האמנית שנולדה בפולין בשנת 1931 הינה יוצרת רב תחומית שעסקה בלימוד ועיצוב צורפות ותכשיטנות ב"אומנית" ביפו http://www.omanit.co.il/ עד פרישתה לגמלאות. היא המשיכה ללמוד ולהרחיב אפקיה אצל אמנים כגון: אסתר ערמון ז"ל, גבי צור צ'יטיאט, לאה דולינסקי, אלכס צ'רקוב - במסגרות שונות כגון בית שניידרמן. כך התמקצעה האומנית במיומנותה בסוגי אומנות מגוונים: תכשיטנות, שזירת חרוזים אמנותית, ציור וצביעה על משי בטכניקות שונות, צריבה וציור על עץ, ציור ופיסול.


                           מלכה אופנהיים (צילום: דבורה בוצ'מן)

בתערוכתה הנוכחית מציגה האמנית החזותית שפע רב של פסלים וציורים המבוצעים בסגנון מדויק ומוקפד המצטיין בפרטים ובצבעוניות רוויה.

אופנהיים נוהגת לעבוד בסדרות על פי נושאים. כל סדרה כוללת מגוון של ציורים,  פסלים וכן חפצים מעוצבים. האמנית מעטרת ומציירת עליהם מוטיבים שונים והם מצטרפים כבטויי וכריבוד נדבכי ליצירתה המגוונת.

מושאי יצירתה מגוונים ומובחנים בסדרות בנושאים כגון כדמויות ופורטרטים, מסכות וליצנים, בעלי כנף, חפצים דוממים כגון תיקים המקבלים בולטות ומשמעות חדשה מעצם העמדתם במרכז הקומפוזיציה. שיבוץ של אריגים, כפתורים ואביזרים זעירים מדגישים את הפן הדקורטיבי  המגוון והעשיר.


     מלכה אופנהיים (צילום: דבורה בוצ'מן)
                                         
בין פסלי החומר והעץ  ויתר חמרי הגלם בהם  משתמשת האמנית והעשויים בקפידה, ניתן לציין את פסליה הקינטיים העשויים מפיסות מחוברות זו לזו  שניתנים לשינויי כבובות של משחקי ילדים. הם מצטיינים בהומור  ומכונים בפיה: "הילדים שלי". הם מתחרים בחמשת בניה 19 נכדיה, נינה ובבן זוגה שזוכה לטיפול נאמן.

בשנת 2011  הציגה תערוכה ראשונה בספריה העירונית  של רמת גן .

חברה :

"אגוד הציירים והפסלים גבעתיים רמת-גן"

"אגודת אומנים יוצרים בישראל"

כתבה: האוצרת דבורה בוצ'מן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה